Connect with us

Exclusiv

CUM A PREDAT PURCARU APA AZUGII CLANULUI COSMA – Ziarul Incisiv de Prahova

Published

on

Unde se plătește cea mai scumpă apă potabilă din Prahova? 

Raspunsul corect este la…Azuga. De ce? Pentru ca Purcaru, pe cand era primar, a predat apa AZUGII CLANULUI Cosma!.

Adrian Purcaru – fost edil al orașului Azuga în perioada 2000-2012 a intrat în cursa pentru ocuparea fotoliului de primar al Azugii, sub sigla PSD (normal), la scrutinul din 9 iunie.

De ce plătesc azugenii cel mai scump metru cub de apă?

Cum a predat Purcaru apa Azugii către clanul Cosma?

Azuga a trecut prin situații dificile în privința alimentării cu apă.

Nu se poate face treabă bună ”cu mâinile altuia”. Proiectele de Hotărâre 16/2005 și 25/2008, inițiate de Primarul în exercițiu la acea vreme, au determinat o afacere proastă pentru Azuga, legând de mâini și de picioare următoarele administrații, care nu au putut investi și dezvolta așa cum trebuie capacitatea de captare și de furnizare existente în Azuga, pentru a alimenta orașul cu apa necesară, în condiții de continuitate și siguranță, în orice anotimp.

Mai mult, a privat orașul de veniturile din exploatarea acestei resurse naturale locale. Captarea, stația de tratare, pompele, rețeaua de țevi, au fost predate Consiliului Județean de atunci.

Azuga a fost pagubită de sursa de apă.

Azuga a pierdut o sursă de venituri.

Purcaru a predat izvoarele Azugii către clanul Cosma.

În primul deceniu al anilor 2000, printr-o serie de hotărâri și procese-verbale, primarul în exercițiu la acea vreme a cedat, treptat, către Consiliul Județean condus de clanul Cosma, apoi către o societate comercială nou înființată, sistemul de captare-tratare- pompare și distribuție a apei, în Azuga și orașele din aval – Bușteni, Sinaia.

Sub masca unui proiect benefic tuturor localităților de pe valea Prahovei au fost capturate resursele care puteau produce venituri pentru Azuga.

Desigur, toate actele sunt avizate de cei responsabili la acea vreme dar decizia, pe care nu o putem numi strategică ci păguboasă, a stat în mâinile primarului de atunci, Adrian Purcaru.

Referirea la ”greaua moștenire” este un loc comun dar este cazul să punem punctul pe ”i” – responsabilitatea majoră, determinantă, vine din perioada 2000-2012.

În consecință și responsabilitatea pentru cel mai mare preț per metru cub de apă, plătit de azugeni.

Mai mult, structura care a administrat timp de mai bine de 15 ani resursele de apă și infrastructura de captare-tratare-pompare-transport, a lăsat pur și simplu de izbeliște orice modernizare și plan de întreținere coerent a stației de exploatare de la Azuga, stație care asigură apa pentru toată Valea Superioară Prahovei.

Trebuie amintit că ponderea de reprezentare în Consiliul de Administrație al HidroPrahova, a orașului Azuga, este 0,14%! Atât a obținut Adrian Purcaru în schimbul cedării către Consiliul Județean de atunci a tuturor resurselor de apă ale Azugii – 0,14%.

Să concluzionăm – sub masca înșelătoare a unui proiect ”benefic” tuturor localităților de pe Valea Prahovei au fost capturate resursele care puteau produce venituri pentru Azuga.

Lipsa unui plan de investiții și de întreținere cauzează probleme, periodic. Infrastructura de asfalt este frecvent găurită de lucrări.

Toate actele de predare a infrastructurii de apă au fost avizate de cei responsabili la acea vreme dar decizia, pe care nu o putem numi strategică ci păguboasă, a stat în mâinile primarului de atunci, Adrian Purcaru.

Pentru 0,14%, Purcaru a privat orașul de veniturile din exploatarea acestei resurse naturale locale.

Purcaru a predat izvoarele Azugii către clanul Cosma.

Azuga a fost pagubită de sursa de apă.

Azuga a pierdut o sursă de venituri.

In episoadele noastre va vom devoala si afacerile paguboase efectuate de Purcaru, afaceri care au prejudiciat grav bugetul localitati.

Interesant este faptul ca, prin Ordonanta de clasare din 25.01.2024 din dosarul penal nr 220/P/2015, onorabilul Adrian Purcaru a fost exonerat de raspunderea penala pentru faptele comise, nu pentru ca faptele nu au existat, ci doar pentru ca aceste fapte s-au prescris. Este o aura de care se bucura cei din mafia PSD, tragerea de timp pana la prescrieerea faptelor.

Ca lucrurile au fost penale reiese si din faptul ca, terenurile furate de Purcaru pentru mafie se vor intoarce in patrimoniul Primariei Azuga, conform dispozitiiloe organelor de cercetare penala.

 

Ce putem spune? Doar atat, Adrian Purcaru garantat de Clanul Cosma. Vom reveni. (Cristina T.).

 

Exclusiv

Ce avantaje ai la reîncărcare Telekom prin incarca.ro?

Published

on

By

Să cumperi o reîncărcare Telekom a devenit un procedeu foarte simplu în 2024, din cauza dezvoltării internetului și implicit a automatizării.

E mult mai simplu în ziua de azi să îți manageriezi cartela PrePay față de vremurile din trecut, când erai nevoit să stai pe la cozile operatorilor de telecomunicații pentru o simplă reîncărcare electronică. Astăzi există portaluri precum incarca.ro de unde-ți poți achiziționa foarte simplu o reîncărcare Telekom, Vodafone sau Orange, fără să mai fii nevoit să mai pierzi timp prin oraș, pe la cozi, prin punctele de lucru ale operatorilor de telefonie mobilă. Există chiar 7 avantaje pe care le ai dacă alegi să-ți reîncarci cartela PrePay online, prin intermediul incarca.ro.

Ce avantaje ai dacă alegi să cumperi o reîncărcare Telekom prin incarca.ro?

  1. Economisești timp foarte prețios. Timpul în ziua de azi este de departe cea mai prețioasă resursă. Cine reușește să facă rost de timp liber este mai mult decât câștigat. Ei bine, simpla reîncărcare online a unei cartele PrePay online îți poate aduce în prim plan timp liber. Nu mai ești nevoit să te duci prin oraș, pe la magazine, să stai pe la cozi doar pentru a avea un telefon 100% funcțional de pe care să poți iniția apeluri și prin intermediul căruia să reușești să navighezi pe internet.
  2. Beneficiezi de bonus suplimentar. Sistemul de reîncărcare a cartelelor PrePay oricum are la bază o metodă de bonusare. Incarca.ro vine în întâmpinarea clienților cu un sistem suplimentar de fidelizare prin intermediul căruia se acordă minute sau MB de internet extra, la fiecare reîncărcare Orange, Vodafone sau Telekom. Este o modalitate mai mult decât eficientă de a oferi clienților beneficii suplimentare, am putea spune că este o situație convenabilă de ambele părți.
  3. Portalul este deschis NON STOP. Gata cu momentele de frustrare survenite în urma expirării minutelor în miez de noapte. Acum nu mai ești nevoit să te îmbraci și să cauți o benzinărie în oraș din care să cumperi o cartelă de reîncărcare la un preț exorbitant. Este mai mult decât simplu să accesezi incarca.ro, un portal deschis non stop, și să-ți cumperi o reîncărcare PrePay la un preț mai mult decât decent, la prețurile oficiale ale companiilor de telecomunicații.
  4. Reîncărcarea durează două minute. Tehnologia modernă face minuni. Reușește nu doar să ne ia drumurile din picioare și să ne ofere în schimb timp liber, dar reușește să reducă la maxim și timpii de achiziție pentru o reîncărcare PrePay. Portalul incarca.ro nu necesită crearea unui cont pe platformă, motiv pentru care în maxim 2 minute, clienții pot finaliza tranzacția de achiziție și se pot bucura de beneficiile achiziționate. Incarca.ro este cel mai rapid portal de reîncărcare a cartelelor PrePay din România, la ora actuală.
  5. Poți reîncărca între 5 și 125 euro. Diversitatea este foarte importantă în special pentru clienții care nu stau prea bine cu finanțele. Dacă un client are bani de o reîncărcare de 6 euro, acesta o poate achiziționa fără probleme prin intermediul portalului incarca.ro. Nu este nimeni nevoit să meargă direct spre reîncărcarea de 8 euro sau de 10 euro cum se întâmplă de obicei când mergem să achiziționăm o reîncărcare PrePay de la magazine sau din benzinării, fiind singurele disponibile
  6. Datele tale sunt în siguranță. Incarca.ro nu va folosi datele personale în scopuri comerciale. Nu își vor face reclamă folosind numerele de telefon ale clienților și nici nu vor vinde aceste date altora. Căci ne întrebăm de multe ori de unde au numerele noastre de telefon cei care se ocupă cu sondaje de opinie spre exemplu și ne bâzâie non stop. Ei bine, aceste companii cumpără informațiile de la alte portaluri, din fericire nu este și cazul celor de la incarca.ro.
  7. Tranzacțiile sunt criptate 100%. Un aspect foarte important în ziua de azi, când internetul colcăie de hackeri. Cu cât viața devine mai grea cu atât oamenii încearcă să-și folosească inteligența într-un mod negativ, pentru a face rost de niște bani nemunciți. Cei de la incarca.ro au investit masiv în securizarea portalului astfel încât clienții să fie mereu în siguranță. Creditul cumpărat prin incarca.ro este mereu în siguranță, alături de datele bancare.

 

Continue Reading

Exclusiv

Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Published

on

By

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu Oprea pentru preluarea si administrarea terenului pe care se desfasoara activitatea industriala a Societatii Santierului Naval 2 Mai S.A. (SN 2 Mai), la care statul prin MEAT detine 93,8878 % din actiuni (aici)..

Astfel dupa ce pe repede inainte s-a adoptat in sedinta de Guvern, din data de 28.06.2024, HG nr.715/2024[1] privind suplimentarea bugetului Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pe anul 2024 cu suma de 91.104 mii lei, credite de angajament și credite bugetare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2024, iata ca in urmatoarea sedinta a Guvernului, din data de 04.07.2024, s-a aprobat , tot cu celeritate, HG nr. nr. 763/2024[2] privind declararea de interes public national a unui imobil teren din patrimoniul Societatii Santierul Naval 2 Mai – S.A., trecerea sa în domeniul public al statului si in administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, inscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, precum si concesionarea acestuia.

De remarcat ca in data de 03.07.2024 pe site-ul oficial al SGG aparea doar faptul ca se va analiza in Guvern “proiectul de hotarare a guvernului privind declararea de interes public a unui imobil teren din proprietatea Societatii Santierul Naval 2 Mai S.A. si trecerea sa în domeniul public al statului si administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, precum si concesionarea acestuia”[3].

Din informatiile noastre din surse apropiate Guvernului rezulta ca a fost o opozitie din parte ministrilor Justitiei si Finantelor cu privire la oportunitatea validarii prevederilor proiectului in cauza, dar fara nici un rezultat, sens in care HG nr.763/2024, sus subliniata, a fost semnata si asumata doar de ministrii PSD ai Guvernului, in frunte cu Ion Marcel Ciolacu, respectiv de catre Marian Neacsu, viceprim – ministru si coordonator al ministerelor tinute de catre PSD, Stefan Radu Oprea,  si de secretarul de stat Alin Marius Andries, membru PNL.

Oare de ce ministrul Marcel Ioan Bolos nu a mai dorit sa semneze actul normativ de referinta, dupa ce anterior a semnat HG nr.715/2024 si, de ce nu se regaseste nota de fundamentare a actului normativ respectiv in mod public, pentru a fi accesata si consultata online pe site-urile oficiale guvernamentale, conform legii transparentei decizionale si a legii privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative[4]?

Sa speram ca redactia noastra va primi un raspuns in consecinta de la responsabilii guvernamentali cu atributii in domeniu despre situatia creata.

Din analiza continutului normei anterior subliniata aflam cu uimire care este interesul reprezentantilor Guvernului in cheltuirea judicioasa a fondurile alocate in cuantum de 91.103.668 lei pentru trecerea unui teren in domeniul public al statului, si anume unul minor, intrucat concesiunea terenului respectiv s-a facut pentru o redeventa curios calculata si fara o justificare publica.

Adica, cuantumul redeventei este determinat de formula: 0,001% din profitul net al societatii, la care se va aduga raportul dintre valoarea de evaluare a terenului si durata concesiunii, dar nu mai mult de 49 ani.

Dupa cum se observa valoarea anuala a redeventei este data de doi termeni:

  • unul variabil ce depinde de profitul net, adica de o eventala activitatea eficienta, rentabilitate, productivitate a factorilor de productie ale societatii, dar despre care nu este cazul dupa istoricul de activitate economica a SN2Mai SA[5],
  • unul fix, dar in realitate pseudovariabil, intrucat valoarea de evaluare a terenului se va revizui o data la trei ani incepand cu acest an si se va imparti la durata concesiunii egala cu durata obligatiilor juridice asumate de catre societate prin contractul de asociere si cel de inchiriere teren.

De interes este fatul ca HG nr.763/2024 nu precizeaza in mod public durata contractului de asociere si de inchiriere teren societatii DAMEN SHIPYARDS MANGALIA SA (Societatea), avand in vedere prevederile contractului de asociere DAMEN – SN 2 Mai SA , semnat in anul 2018, unde printre altele din informatiile noastre rezulta ca valoarea activelor  transferate Societatii de catre SN 2Mai la data de 2014 a fost de aprox.51 milioane USD, iar terenul in discutie a fost inchiriat anterior Societatii in 1997, convenindu-se ulterior ca dreptul de utilizare al terenului de catre Societate sa ramana in vigoare pe intreaga durata de functionare a Asocierii.

Mai mult, prin contractul de asociere sus evidentiat se precizeaza ca pana la sfarsitul anului 2023 Societatea va plati dreptul de utilizare a terenului in cauza, conform contractului de inchiriere al acestuia, respectiv impozitele si taxele care trebuiesc platite de SN 2 Mai catre autoritatile statului pentru teren, la care se adauga un comision de administrare de pana la 32.000 USD/trimestru, respectiv 128.000 USD/an, conform situatiilor existente ale terenului.

Oare, in anii trecuti, ce venituri relevante a primit statul roman la bugetul de stat prin MEAT de la SN 2MAI, ca urmare a asocierii economice sus precizate cu firma olandeza DAMEN, astfel incat sa devina o urgenta alocarea fondurilor prin cele doua HG mai sus amintite?

Semnificativ este faptul ca prin HG nr.763/2024 la art.3, alin.(6) se prevede la teza 2 ca “Daca valoarea determinata prin aplicarea mecanismului prevazut la alin. (5) este mai mare decat cuantumul sumelor incasate de concesionar din exploatarea imobilului teren ce face obiect al concesiunii, la stabilirea cuantumului redeventei se vor avea in vedere exclusiv veniturile astfel obtinute de concesionar.”

Concluziile va rugam sa le trageti dumneavoastra despre ce venituri vor fi atrase de stat din punerea in aplicare a prevederilor celor doua acte normative anterior rubricate.

Dar oare specialistii Guvernului nu au verificat continutul actelor normative respective si nu au discutat depre oportunitatea aplicarii unor astfel de norme, cu reprezentantii oficiali ai CSAT (avand in vedere importanta militaro-economica a prevederilor preconizate[6]), respectiv ai initiatorului acestora adica MEAT, respectiv cu ministrul Radu Oprea, secretarul general al ministerului, doamna Mihaela Popescu, domnul  Andrei Tugui, director adjunct in minister cu atributii  in domeniul reglementat prin cele doua HG, despre care am mai scris anterior[7], respectiv cu consilierul ministrului Radu Oprea, domnul Daniel Ionel Butunoiu[8] (fost senator PSD si presedinte al comisiei Comisiei parlamentare de ancheta pentru verificarea posibilei implicari a Serviciului de Protectie si Paza in activitatea unor partide politice si in activitatea unor lideri ai acestor partide[9]), actualmente numit prin ordin al ministrului coordonator al Directiei Industria Nationala de Aparare, fara a avea calitatea de functionar public?

Ne intereseaza sa aflam fata de cele sus expuse daca premierul Marcel Ciolacu si vicepremierul Marian Neacsu cunosc pe ce fel de personal angajate se bazeaza ministrul Radu Oprea pentru a intocmi documentele necesare unor intiative normative de interes pentru activitatea Guvernului Romaniei?

De altfel astepatam o reactie ale autoritatilor cu atributii de control in sfera de activitate a MEAT si SN2Mai, respectiv, Corpul de control al Guvernului, Curtea de Conturi, ANAF pe zona de competenta, alte institutii de forta ale statului cu atributii si responasibilitati in protejarea si apararea interesului national in domeniul de referinta. (Cristina T.).,

 [1]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284681

[2]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/285157

[3]  https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-04-07-2024/

[4]

Legea nr.24/2000, Art.6: “(1) Proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne, precum şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte.

(2) Pentru fundamentarea noii reglementări se va porni de la dezideratele sociale prezente şi de perspectivă, precum şi de la insuficienţele legislaţiei în vigoare.

(3) Proiectele de acte normative se supun spre adoptare însoţite de o expunere de motive, o notă de fundamentare sau un referat de aprobare, precum şi de un studiu de impact, după caz.

(4) Actele normative cu impact asupra domeniilor social, economic şi de mediu, asupra bugetului general consolidat sau asupra legislaţiei în vigoare sunt elaborate pe baza unor documente de politici publice aprobate de Parlament sau de Guvern. Guvernul defineşte tipurile şi structura documentelor de politică publică.”

[5]  https://www.sn2mai.ro/2024/PropunereRepartizareProfit2023FixareDivident.pdf

[6] Art.3, alin (3) “ Imobilul concesionat are ca destinaţie derularea de activităţi de construcţie, reparaţie şi mentenanţă de nave şi structuri plutitoare militare şi/sau civile, construcţie de platforme de foraj, fabricarea de secţiuni de mijloace de transport militare şi/sau civile şi alte activităţi similare, fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice.”

[7]  https://www.incisivdeprahova.ro/2023/12/19/caracatita-din-ministerul-economiei-antreprenoriatului-si-turismului-meat-i/

[8]  https://www.replicaonline.ro/prima-sedinta-a-comisiei-de-ancheta-pentru-spp-a-fost-aleasa-conducerea-347259

 

[9] https://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.co?cam=0&leg=2016&idl=2&idc=223&poz=1

https://hotnews.ro/revine-comisia-de-ancheta-pe-spp-plus-comisiile-de-aparare-vor-face-o-ancheta-care-l-vizeaza-pe-seful-spp-lucian-pahontu-370500

 

 

Continue Reading

Exclusiv

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Published

on

By

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă:

„Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele zile din mandatul ‘clanului’ distrug ce a mai rămas din Ploiești! Ploieștenii nu beneficiază de siguranță… asta vrem!!! Surse din interiorul Poliției Locale Ploiești mă atenționează că dimineața, nașul Albu, directorul PL, a pregătit o nouă lovitură după ce organigrama cu grave probleme legale a trecut de CL și nu putea fi aplicată!!! O nouă organigramă în care se statuează Serviciul Juridic, o aberație agreată de oamenii lui Volosevici care au pierdut toate procesele în instanță, dar care vor să își mai angajeze câteva amante!!! De asemenea, prevederile noii organigrame încalcă principiile de funcționare în care peste 10% din posturi nu sunt de polițist, ci de personal auxiliar. Un exemplu bun sunt posturile serviciului de achiziții, secretariat, etc., serviciul inventat pentru prietenii politici!!! În dese rânduri am făcut observații privind necesitatea ca Poliția Locală să aibă mai puține posturi auxiliare în condițiile în care instituția nu își respectă atribuțiile funcționale față de cetățeni!! Directorul Albu își trage Serviciului de Protecția Mediului deși legea îl contrazice!!! Care Mediu, care Protecție!??? Solicit Consiliului Local Ploiești, consilierilor din majoritate, care doresc să o treacă pe repede înainte, să nu fie de acord cu acest afront adus Ploieștenilor!!”.

Reamintim ca, in data de 27 iunie 2024, Ziarul Incisiv de Prahova a atras atentia asupra legalitatii acestui demers :

„Directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, pare să facă modificări semnificative în structura organizațională a instituției, generând controverse și critici. Printre aceste modificări, se include transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu, atrăgând astfel la conducere oamenii de încredere de la alte departamente. De asemenea, se pare că au fost făcute schimbări discutabile, cum ar fi desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale și alipirea unor structuri distincte cu atribuții diferite.

Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. De exemplu, conform Legii 296/2023 care prevede desființarea funcției publice de șef birou, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii. Există claritate în lege cu privire la transformarea structurilor în compartimente funcționale sau servicii, în funcție de numărul de funcții publice de execuție pe care le au. Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite.

Organigrama prezenta care este si aceasta atacata in instanta

Astfel, inca directorul Politiei Locale Ploiesti – Catalin Albu – își „trage” un scaun de sef,  din biroul Protecția Mediului, post de Șef Serviciu, de la 6 posturi de execuție mai aduce 4 posturi , aducând-si astfel oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. De la Ordine Publica sunt personaje agreate de finul sau, actualul primar, inca in functie (N.R – Chiar nu intelegem ce fac organele de cercetare penala…).

De la biroul Evidența Persoanelor, desființează postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, deși angajatul respectiv a contestat în instanță și se află pe rol iar în cazul câștigării procesului acesta să nu mai poată fi reîncadrat în postul avut, a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat și si-a făcut serviciu, primind astfel postul de șef serviciu.

De asemenea, această mutare și alipire a biroului Dispecerat, structură cu personal contractual, la structura evidența persoanelor, structură cu funcții publice este ilegală deoarece funcția de șef a noului serviciu necesită modificarea cu peste 50% a atribuțiilor

Același lucru, cu modificarea atribuțiilor au făcut și la structura nou înființată : Serviciul Disciplina în Construcții -Afisaj stradal și Activități comerciale, amestecând atribuțiile structurii Disciplina în Construcții cu atribuțiile structurii Control Comercial

Structura Control Comercial a fost desființată și a fost comasată cu structura Disciplina în construcții și au format un serviciu struțo-camila cu atribuții amestecate

Hodorog Gabriel a fost recompensat și el cu un post de Șef Serviciu, înființând o altă structură struțo-camila alipind la structura financiar-contabilitate, structura Relații cu Publicul, Comunicare, Managementul Calității care a fost desființată și structura Proceduri, amestecând astfel atribuțiile

In loc să respecte Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal -bugetare prin care este desființată funcția publică de șef birou, și prin care se presupune că se va face o economie la buget, Catalin Albu înființează posturi de șef serviciu, mai bine plătite care duc la creșterea bugetului.

Legea este clară… funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție acestea funcționează ca Servicii, dacă nu, devin compartimente. Deci, acesti baietasi „destepti” trebuie sa  devina funcționari publici de execuție, in nici un caz sa fie „inaintati” in functii de sefi de serviciu.

SMECHERIA – Organigrama propusa initial

Poliția Locală este formata din directori și șefi de servicii!!!”

Dar sa vedem ce zice legea

Acum au ramas probl;eme de legalitate la noua Organigrama, propusa azi!

Analiza succinta a dispozitiilor Legii nr 296 din 26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Art XVIII din Legea nr 296/2023

(2) Personalul incadrat in functia publica de sef birou beneficiaza de toate drepturile legale odata cu eliberarea din functia publica, inclusiv prin ocuparea, in conditiile legii, a unei functii publice de conducere ierarhic superioare corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei functii publice de executie vacante corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entitatii publice din care face parte. Daca nu exista o functie publica vacanta corespunzatoare, postul ocupat de acesta se transforma in functie publica de executie care corespunde studiilor de specialitate si vechimii in specialitatea functionarului public de conducere, de regula, la nivelul structurii de organizare din care a facut parte acesta. Functia publica de conducere de sef birou poate fi transformata intr-o functie publica de conducere superioara cu incadrarea in normativul de personal si procentul de functii de conducere prevazute de prezenta lege si personalul cu functie publica de sef birou o poate ocupa cu acordul acestuia, daca personalul care a detinut functia publica de sef birou indeplineste conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie publica de conducere.

 Art XX din Legea nr 296/2023

  • La articolul 391 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(3) Structura organizatorica a autoritatilor si institutiilor publice trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  1. Pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie;
  2. Pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minim 20 posturi de executie;
  3. Pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minim 35 de posturi de executie”

 DIN ANALIZA celor doua texte de lege mai sus mentionate se desprind urmatoarele concluzii:

 Prin articolul XX se stabileste modul in care se modifica art 391 din O.U.G nr 57/2019 (pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie);

  1. Deci persoanele care ocupau functia de sef birou, IN MOMENTUL INTRARII in vigoare a Legii nr 296/2023, se mentin in aceasta functie pana la aprobarea noilor organigrame, state de functii, regulamente de organizare si functionare, pastrandu-si, prin mentinerea in functie, drepturile salariale corespunzatoare functiei de sef birou.
  2. Ulterior mentinerii in functie a persoanelor care ocupa functia de sef birou, dar NU MAI TARZIU de 30.06.2024 (termen prorogat de la data initiala de 31.12.2023), se vor adopta noi organigrame in care functia de sef birou va fi transformata in functie de conducere superioara de sef serviciu, daca pe baza organigramei in vigoare in momentul adoptarii Legii nr 296/2023 respectiva persoana indeplinea conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie de conducere, dar mai ales conditia de a avea un numar de minim 10 posturi de executie in subordine (conform art XX).
  3. O interpretare CONTRARA a celei mentionate mai sus prin care s-ar considera ca in baza unor noi organigrame, adoptate ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023, s-ar decide ce personal incadrat pe functia de sef birou beneficiaza de posibilitatea ca respectiva functie desfiintata sa fie transformata in functie superioara (sef serviciu), CONTRAVINE in mod direct si clar scopului reglementarii legale care a vizat diminuarea ponderii functiilor publice de conducere in totalul functiilor si a cheltuielilor cu sutinerea drepturilor salariale corespunzatoare.

 CONCLUZIE:

Doar personalului care ocupa functia de sef birou si avea in subordine un numeric de minim 10 posturi de executie in organigrama in vigoare la data adoptarii Legii nr 296/26.10.2023 i se poate transforma functia in una superioara (sef serviciu), prin noua organigrama. Infiintarea posturilor de sef serviciu prin comasarea unor departamente sau cresterea numericului pentru a se incadra in minimul stabilit de lege, prin transferarea unor posturi din cadrul altor departamente, ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023 contravin scopului pentru care aceasta a fost adoptata. 

In concluzie, nasul edilului nu poate deveni sef de serviciu, dar este problema stricta a consilierilor locali. (Cerasela N.).

 

Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Exclusiv8 ore ago

Ce avantaje ai la reîncărcare Telekom prin incarca.ro?

Să cumperi o reîncărcare Telekom a devenit un procedeu foarte simplu în 2024, din cauza dezvoltării internetului și implicit a...

Uncategorized16 ore ago

Succesul Antreprenorial în Era Digitală: Sfaturi și Strategii pentru Femei de Afaceri

Femeile antreprenor au oportunități vaste pentru a-și dezvolta afacerile și a-și extinde influența. La SecurMeNow, suntem dedicați succesului femeilor antreprenor,...

ExclusivO zi ago

Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu...

Ce sunt panourile OSB și cum se utilizează în construcții? Ce sunt panourile OSB și cum se utilizează în construcții?
Afaceri2 zile ago

Ce sunt panourile OSB și cum se utilizează în construcții?

Panourile OSB (Oriented Strand Board) reprezintă un material de construcție esențial în industria modernă a construcțiilor, datorită versatilității, durabilității și...

Uncategorized2 zile ago

Noile Samsung Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra și Galaxy Ring vin cu soluții inteligente pentru bunăstarea utilizatorilor

Cele mai recente produse de tip Wearables de la Samsung le oferă oamenilor noi experiențe inteligente conectate și contribuie la...

Exclusiv2 zile ago

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă: „Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele...

Uncategorized3 zile ago

Optimizare imagini pentru performanță maximă pe site-urile WordPress

Optimizarea imaginilor este esențială pentru performanța unui site WordPress, influențând viteza de încărcare și experiența utilizatorilor. Prin reducerea dimensiunii fișierelor...

Uncategorized4 zile ago

Tehnologii de Digitalizare Esențiale pentru Antreprenori în 2024: Găsește-ți Avantajul Competitiv

În 2024, digitalizarea nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate pentru orice antreprenor care dorește să rămână competitiv...

Exclusiv4 zile ago

Cum un șef a pus normă de amenzi și a denunțat subalternii pentru avertismente prea multe – Ziarul Incisiv de Prahova

Organizarea unui eveniment special poate fi o provocare, dar și o oportunitate de a crea amintiri de neuitat. Indiferent dacă...

Exclusiv4 zile ago

Elevii riscă rezultate mai slabe dacă pun mediul înconjurător mai presus de educație

Aceștia solicită tehnologii sustenabile pentru a crește nivelul de performanță    Unul dintre cei mai importanți piloni ai unei societăți,...

Turism4 zile ago

Despre amortizoarele moto, ce trebuie sa stii

Există mai multe tipuri de amortizoare moto, fiecare având caracteristici specifice. In acest sens, avem urmatoarele tipuri de amortizoare: Amortizoare...

Turism4 zile ago

Rucsacul moto, un accesoriu nelipsit in calatoriile tale

Pentru motocicliști, echipamentul și accesoriile de calitate sunt esențiale pentru siguranță, confort și practicitate. Un rucsac moto bine ales poate...

Exclusiv5 zile ago

Sindicatul Europol aduce lumina asupra erorilor în anunțurile de recrutare – Ziarul Incisiv de Prahova

Organizarea unui eveniment special poate fi o provocare, dar și o oportunitate de a crea amintiri de neuitat. Indiferent dacă...

Afaceri5 zile ago

Masini de inchiriat in Bucuresti aeroport

In contextul actual al calatoriilor, fie ca sunt realizate in scop turistic sau de afaceri, mobilitatea devine un element esential....

Exclusiv6 zile ago

Jocurile de putere și corupția în Interiorul MAI: corupția și complicitatea în spatele Excelenței

S-a primit de la IPJ Galați un răspuns la o plângere prealabilă pe tema excelenței, după cum a dezvăluit Emil...

Uncategorized7 zile ago

Externalizare Servicii IT, Dezvoltare Software & Websites – Feel IT

În era digitală modernă, externalizarea serviciilor IT, dezvoltarea software-ului și crearea de website-uri sunt esențiale pentru succesul oricărei afaceri. Feel...

Știrile Săptămânii