Exclusiv
Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu Oprea pentru preluarea si administrarea terenului pe care se desfasoara activitatea industriala a Societatii Santierului Naval 2 Mai S.A. (SN 2 Mai), la care statul prin MEAT detine 93,8878 % din actiuni (aici)..
Astfel dupa ce pe repede inainte s-a adoptat in sedinta de Guvern, din data de 28.06.2024, HG nr.715/2024[1] privind suplimentarea bugetului Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pe anul 2024 cu suma de 91.104 mii lei, credite de angajament și credite bugetare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2024, iata ca in urmatoarea sedinta a Guvernului, din data de 04.07.2024, s-a aprobat , tot cu celeritate, HG nr. nr. 763/2024[2] privind declararea de interes public national a unui imobil teren din patrimoniul Societatii Santierul Naval 2 Mai – S.A., trecerea sa în domeniul public al statului si in administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, inscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, precum si concesionarea acestuia.
De remarcat ca in data de 03.07.2024 pe site-ul oficial al SGG aparea doar faptul ca se va analiza in Guvern “proiectul de hotarare a guvernului privind declararea de interes public a unui imobil teren din proprietatea Societatii Santierul Naval 2 Mai S.A. si trecerea sa în domeniul public al statului si administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, precum si concesionarea acestuia”[3].
Din informatiile noastre din surse apropiate Guvernului rezulta ca a fost o opozitie din parte ministrilor Justitiei si Finantelor cu privire la oportunitatea validarii prevederilor proiectului in cauza, dar fara nici un rezultat, sens in care HG nr.763/2024, sus subliniata, a fost semnata si asumata doar de ministrii PSD ai Guvernului, in frunte cu Ion Marcel Ciolacu, respectiv de catre Marian Neacsu, viceprim – ministru si coordonator al ministerelor tinute de catre PSD, Stefan Radu Oprea, si de secretarul de stat Alin Marius Andries, membru PNL.
Oare de ce ministrul Marcel Ioan Bolos nu a mai dorit sa semneze actul normativ de referinta, dupa ce anterior a semnat HG nr.715/2024 si, de ce nu se regaseste nota de fundamentare a actului normativ respectiv in mod public, pentru a fi accesata si consultata online pe site-urile oficiale guvernamentale, conform legii transparentei decizionale si a legii privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative[4]?
Sa speram ca redactia noastra va primi un raspuns in consecinta de la responsabilii guvernamentali cu atributii in domeniu despre situatia creata.
Din analiza continutului normei anterior subliniata aflam cu uimire care este interesul reprezentantilor Guvernului in cheltuirea judicioasa a fondurile alocate in cuantum de 91.103.668 lei pentru trecerea unui teren in domeniul public al statului, si anume unul minor, intrucat concesiunea terenului respectiv s-a facut pentru o redeventa curios calculata si fara o justificare publica.
Adica, cuantumul redeventei este determinat de formula: 0,001% din profitul net al societatii, la care se va aduga raportul dintre valoarea de evaluare a terenului si durata concesiunii, dar nu mai mult de 49 ani.
Dupa cum se observa valoarea anuala a redeventei este data de doi termeni:
- unul variabil ce depinde de profitul net, adica de o eventala activitatea eficienta, rentabilitate, productivitate a factorilor de productie ale societatii, dar despre care nu este cazul dupa istoricul de activitate economica a SN2Mai SA[5],
- unul fix, dar in realitate pseudovariabil, intrucat valoarea de evaluare a terenului se va revizui o data la trei ani incepand cu acest an si se va imparti la durata concesiunii egala cu durata obligatiilor juridice asumate de catre societate prin contractul de asociere si cel de inchiriere teren.
De interes este fatul ca HG nr.763/2024 nu precizeaza in mod public durata contractului de asociere si de inchiriere teren societatii DAMEN SHIPYARDS MANGALIA SA (Societatea), avand in vedere prevederile contractului de asociere DAMEN – SN 2 Mai SA , semnat in anul 2018, unde printre altele din informatiile noastre rezulta ca valoarea activelor transferate Societatii de catre SN 2Mai la data de 2014 a fost de aprox.51 milioane USD, iar terenul in discutie a fost inchiriat anterior Societatii in 1997, convenindu-se ulterior ca dreptul de utilizare al terenului de catre Societate sa ramana in vigoare pe intreaga durata de functionare a Asocierii.
Mai mult, prin contractul de asociere sus evidentiat se precizeaza ca pana la sfarsitul anului 2023 Societatea va plati dreptul de utilizare a terenului in cauza, conform contractului de inchiriere al acestuia, respectiv impozitele si taxele care trebuiesc platite de SN 2 Mai catre autoritatile statului pentru teren, la care se adauga un comision de administrare de pana la 32.000 USD/trimestru, respectiv 128.000 USD/an, conform situatiilor existente ale terenului.
Oare, in anii trecuti, ce venituri relevante a primit statul roman la bugetul de stat prin MEAT de la SN 2MAI, ca urmare a asocierii economice sus precizate cu firma olandeza DAMEN, astfel incat sa devina o urgenta alocarea fondurilor prin cele doua HG mai sus amintite?
Semnificativ este faptul ca prin HG nr.763/2024 la art.3, alin.(6) se prevede la teza 2 ca “Daca valoarea determinata prin aplicarea mecanismului prevazut la alin. (5) este mai mare decat cuantumul sumelor incasate de concesionar din exploatarea imobilului teren ce face obiect al concesiunii, la stabilirea cuantumului redeventei se vor avea in vedere exclusiv veniturile astfel obtinute de concesionar.”
Concluziile va rugam sa le trageti dumneavoastra despre ce venituri vor fi atrase de stat din punerea in aplicare a prevederilor celor doua acte normative anterior rubricate.
Dar oare specialistii Guvernului nu au verificat continutul actelor normative respective si nu au discutat depre oportunitatea aplicarii unor astfel de norme, cu reprezentantii oficiali ai CSAT (avand in vedere importanta militaro-economica a prevederilor preconizate[6]), respectiv ai initiatorului acestora adica MEAT, respectiv cu ministrul Radu Oprea, secretarul general al ministerului, doamna Mihaela Popescu, domnul Andrei Tugui, director adjunct in minister cu atributii in domeniul reglementat prin cele doua HG, despre care am mai scris anterior[7], respectiv cu consilierul ministrului Radu Oprea, domnul Daniel Ionel Butunoiu[8] (fost senator PSD si presedinte al comisiei Comisiei parlamentare de ancheta pentru verificarea posibilei implicari a Serviciului de Protectie si Paza in activitatea unor partide politice si in activitatea unor lideri ai acestor partide[9]), actualmente numit prin ordin al ministrului coordonator al Directiei Industria Nationala de Aparare, fara a avea calitatea de functionar public?
Ne intereseaza sa aflam fata de cele sus expuse daca premierul Marcel Ciolacu si vicepremierul Marian Neacsu cunosc pe ce fel de personal angajate se bazeaza ministrul Radu Oprea pentru a intocmi documentele necesare unor intiative normative de interes pentru activitatea Guvernului Romaniei?
De altfel astepatam o reactie ale autoritatilor cu atributii de control in sfera de activitate a MEAT si SN2Mai, respectiv, Corpul de control al Guvernului, Curtea de Conturi, ANAF pe zona de competenta, alte institutii de forta ale statului cu atributii si responasibilitati in protejarea si apararea interesului national in domeniul de referinta. (Cristina T.).,
[1] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284681
[2] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/285157
[3] https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-04-07-2024/
Legea nr.24/2000, Art.6: “(1) Proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne, precum şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte.
(2) Pentru fundamentarea noii reglementări se va porni de la dezideratele sociale prezente şi de perspectivă, precum şi de la insuficienţele legislaţiei în vigoare.
(3) Proiectele de acte normative se supun spre adoptare însoţite de o expunere de motive, o notă de fundamentare sau un referat de aprobare, precum şi de un studiu de impact, după caz.
(4) Actele normative cu impact asupra domeniilor social, economic şi de mediu, asupra bugetului general consolidat sau asupra legislaţiei în vigoare sunt elaborate pe baza unor documente de politici publice aprobate de Parlament sau de Guvern. Guvernul defineşte tipurile şi structura documentelor de politică publică.”
[5] https://www.sn2mai.ro/2024/PropunereRepartizareProfit2023FixareDivident.pdf
[6] Art.3, alin (3) “ Imobilul concesionat are ca destinaţie derularea de activităţi de construcţie, reparaţie şi mentenanţă de nave şi structuri plutitoare militare şi/sau civile, construcţie de platforme de foraj, fabricarea de secţiuni de mijloace de transport militare şi/sau civile şi alte activităţi similare, fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice.”
[7] https://www.incisivdeprahova.ro/2023/12/19/caracatita-din-ministerul-economiei-antreprenoriatului-si-turismului-meat-i/
[8] https://www.replicaonline.ro/prima-sedinta-a-comisiei-de-ancheta-pentru-spp-a-fost-aleasa-conducerea-347259
[9] https://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.co?cam=0&leg=2016&idl=2&idc=223&poz=1
Exclusiv
Copilul tău petrece mult timp la calculator? Iată de ce are nevoie de un scaun de birou

Copiii noștri își petrec din ce în ce mai mult timp în fața ecranelor – fie că învață, se joacă sau explorează lumea online. De multe ori, fără să ne dăm seama, acele ore lungi petrecute la birou, în poziții incorecte, încep să își lase amprenta asupra posturii, concentrării și chiar a stării generale de bine.
Dacă și copilul tău se confruntă cu dureri de spate, lipsă de focus sau o stare de disconfort în timpul temelor, poate fi momentul să îți îndrepți atenția către un scaun de birou pentru copii care oferă mai mult decât un simplu loc de stat.
Scaunul de birou pentru copii – un element important în spațiul de învățare modern
Un scaun de birou pentru copii, bine ales, poate transforma radical modul în care cel mic se raportează la timpul petrecut la birou. Este ușor să ignorăm acest detaliu aparent banal, dar designul și ergonomia scaunului pe care îl folosim zi de zi influențează în mod direct starea de spirit, energia și productivitatea. În special când vorbim de copii, care sunt într-o continuă dezvoltare, scaunele ergonomice capătă o importanță aparte.
Un scaun ergonomic corect construit nu înseamnă doar spătar reglabil și înălțime ajustabilă. Înseamnă materiale de calitate, care permit o bună circulație a aerului, brațe confortabile pentru sprijin și un design care susține coloana vertebrală în mod natural. Aceste scaune de birou sunt gândite pentru a se adapta corpului copilului tău, nu invers.
Scaune de birou pentru copii – design care susține performanța
Când vine vorba de învățare, fiecare detaliu din jurul copilului tău contează. Un scaun prost conceput îl poate face să se foiească încontinuu, să își piardă concentrarea și să resimtă oboseala mult mai repede. La polul opus se găsește un scaun de birou pentru copii proiectat inteligent care, prin caracteristicile sale, susține o postură sănătoasă, încurajează concentrarea și reduce disconfortul muscular. Acest confort subtil, dar constant, face diferența între un copil care se luptă cu lipsa de focus și unul care își duce temele la bun sfârșit cu ușurință.
Investiția într-un scaun ergonomic de calitate este un gest de grijă și responsabilitate. Este o alegere care reflectă un stil de viață sustenabil, atent la nevoile reale ale copilului tău. Un spațiu de studiu atent gândit nu trebuie să fie nici rece, nici plictisitor. Din contră, poate fi o oază de confort și rafinament, în care copilul să simtă că are locul lui, făcut exact pentru el.
Confortul nu este un moft, este o nevoie reală
Atunci când te gândești la un birou pentru camera copilului, nu te opri doar la culoarea mobilierului sau la forma lămpii. Gândește-te cât de mult timp va petrece acolo și cât de important este să îl susții cu un scaun care oferă stabilitate, libertate de mișcare și sprijin real pentru corp. Scaunele de birou pentru copii sunt o extensie a preocupării tale pentru educație, sănătate și bunăstare. Alege cu grijă, pentru că alegerea ta influențează zi de zi modul în care copilul tău învață, gândește și se dezvoltă.
Exclusiv
Agenda GPeC SUMMIT 26-27 Mai este publicată: 2 Masterclass-uri, 19 speakeri, Expo și content practic despre tot ce e important în E-Commerce și Digital Marketing
De 20 de ani, GPeC SUMMIT este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est. Ediția din această primăvară se va desfășura pe 26-27 Mai la BT Stup (26 Mai) și la Teatrul Național București (27 Mai) și reunește 19 speakeri internaționali și români și peste 700 de participanți C-Level din rândul celor mai importante companii din domeniu. Agenda evenimentului conținând întregul program, speakerii și subiectele abordate a fost publicată pe site-ul GPeC și poate fi consultată aici: https://www.gpec.ro/gpec-summit-mai/agenda/
Două sesiuni de Materclass alături de traineri internaționali
Pe 26 Mai au loc două Masterclass-uri în paralel, susținute de doi traineri internaționali cu vastă experiență în domeniu: Andy Crestodina și Els Aerts. Fiecare Masterclass durează 4 ore, iar evenimentul se desfășoară la BT Stup, în București:
- AI for Content Marketing & Lead Generation – Andy Crestodina, Top 3 Influenceri în Content Marketing la nivel global
- UX Research Done Right – Els Aerts, Expert în User Testing & Usability
Locurile sunt limitate la max. 20 de persoane pentru fiecare sesiune, iar prețul biletului de acces este de 159 EUR + TVA/persoană.
5 speakeri internaționali legendari în cadrul Conferinței GPeC și subiecte de maxim interes
Pe 27 Mai se desfășoară Conferința GPeC și GPeC Expo la Teatrul Național București care le aduc participanților 9 ore de conținut practic, precum și networking de calitate alături de peste 700 de participanți C-Level.
- Andy Crestodinaeste considerat de SEMrush unul din top 3 influenceri în Content Marketing din lume și autorul cărții Content Chemistry: The Illustrated Handbook for Content Marketing. El va vorbi la GPeC SUMMIT despre AI for better UX, copywriting and B2B lead generation;
- Mark Schaefereste considerat unul dintre cei mai buni autori, speakeri și consultanți de marketing la nivel global, scriind nu mai puțin de 10 cărți bestseller. Sesiunea lui din cadrul GPeC SUMMIT se intitulează How Humans Win in an AI Marketing World și este inspirată din ultima lui carte – Audacious – publicată anul acesta;
- Michael Kingeste unul dintre cei mai apreciați speakeri internaționali pe zona de SEO, Content Strategy și impactul A.I. generativ. Este CEO și fondatorul agenției de Performance Marketing iPullRank, iar în cartea sa, The Science of SEO, spulberă nenumărate mituri despre modul în care funcționează motoarele de căutare;
- Karl Giliseste Co-Fondatorul AGConsult și este inclus în Top 3 cei mai influenți Experți în Optimizarea Ratei de Conversie (CRO) din întreaga lume. Sesiunea lui se intitulează How not to suck at UX: 11 moments that changed the way I see UX and experimentation;
- Scott Brinkereste VP Platform Ecosystem la Hubspot și unul dintre pionierii industriei martech. În cadrul GPeC SUMMIT, Scott va vorbi despre Marketing in the Age of AI.
Unii dintre cei mai buni specialiști autohtoni
Alături de cei 5 speakeri internaționali, vor vorbi de pe scena GPeC SUMMIT unii dintre cei mai cunoscuți specialiști autohtoni precum: Irina Pencea (eMAG), Oana Dumitrescu (Google), Roxana Turquin (VISA), Cătălin Vlădescu (VTEX), Loredana Pipoș-Lupescu (Klarna), Dragoș Stanca (Edge Institute & BRAT), Tiberiu Dănețiu (Auchan), İrem Çağrı Yılandil (Trendyol), Cristi Movilă (OptiComm.AI), Dorin Boerescu (2Performant), Cristian Ignat (Canopy).
Conferință, Expo, și Networking Soirée cu elita Digital
În paralel cu Conferința GPeC din 27 Mai, se va desfășura GPeC Expo care reunește peste 25 de furnizori de servicii E-Commerce și Digital Marketing pentru a înlesni parteneriatele dintre aceștia și magazinele online aflate în căutarea de soluții pentru dezvoltarea afacerii.
În seara de 27 Mai, începând cu ora 18:10, invitații sunt așteptați la GPeC Networking Soirée – prilej de networking și socializare alături de reprezentanții C-Level ai celor mai importante companii din E-Commerce, Digital și Retail.
Înscrieri cu prețuri reduse până pe 16 Mai
Înscrierile sunt în desfășurare pe website-ul GPeC.ro, iar până pe 16 Mai prețurile biletelor sunt reduse semnificativ, acestea pornind de la doar 119 EUR + TVA / persoană. Detaliile și înscrierile la eveniment sunt disponibile pe website-ul GPeC: https://www.gpec.ro/gpec-summit-mai/
GPeC 2025 este o serie de evenimente fulfilled by eMAG
Gold Partner: FAN Courier
Supported by: Google
Silver Partner: VTEX
Recommended Payment Processor: NETOPIA Payments
Eveniment susținut de: Auchan, Banca Transilvania, Compari, cyber_Folks, Debonaire, DPD România, DWF, easySales, five elements digital, GTS, Innobyte, Klarna, Limitless Agency, MD Promo, MerchantPro, MTH Digital, Plăți.Online, Poșta Panduri, PTT Express, RTB House, Sinaps, VISA.
Parteneri Media Principali: Știrile PRO TV, VOYO
Partener Media Strategic: Ringier România
Official Radio: KISS FM
Official Hosting: HOSTERION
Afaceri
Cum Să Generezi Trafic Organic: Strategii și Sfaturi pentru Site-ul Tău

Traficul organic este esențial pentru succesul oricărui site. Spre deosebire de traficul plătit, acesta vine natural din motoarele de căutare și poate aduce vizitatori valoroși fără costuri suplimentare.
Dacă vrei să îți crești vizibilitatea, ai nevoie de o strategie solidă de generare trafic organic. În acest articol, vei descoperi cele mai eficiente metode pentru a atrage vizitatori fără a plăti pentru reclame.
1. Optimizare SEO pentru Vizibilitate Crescută
SEO este principalul factor care influențează traficul organic. Un site bine optimizat are mai multe șanse să apară în primele rezultate Google.
Pași esențiali pentru un SEO eficient:
- Cercetarea cuvintelor cheie – Folosește instrumente precum Google Keyword Planner pentru a găsi cele mai căutate expresii din domeniul tău.
- Optimizarea titlurilor și descrierilor – Fiecare pagină trebuie să aibă un titlu atractiv și o meta descriere convingătoare.
- Structură clară a conținutului – Folosește H1, H2 și H3 pentru a face articolele ușor de citit.
- Îmbunătățirea vitezei site-ului – Un site rapid oferă o experiență mai bună utilizatorilor și este favorizat de Google.
- Optimizarea pentru mobil – Asigură-te că site-ul tău este responsive și funcționează bine pe toate dispozitivele.
Prin implementarea acestor tehnici, vei crește șansele ca paginile tale să fie indexate corect și să atragă mai mulți vizitatori.
2. Crearea de Conținut Valoros și Relevanță pe Termen Lung
Motoarele de căutare favorizează conținutul original, detaliat și util pentru utilizatori.
Tipuri de conținut care atrag trafic organic:
- Articole de blog – Scrie ghiduri și articole informative care să răspundă întrebărilor publicului.
- Videoclipuri și tutoriale – YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare, iar clipurile video pot aduce trafic semnificativ.
- Infografice – Conținutul vizual este mai ușor de distribuit și poate genera backlink-uri naturale.
Conținutul evergreen (relevant pe termen lung) atrage constant vizitatori, fără a necesita actualizări frecvente.
3. Construirea unui Profil de Backlink-uri Puternic
Backlink-urile sunt linkuri primite de la alte site-uri și reprezintă un factor esențial în SEO.
Metode eficiente pentru a obține backlink-uri:
- Publicarea de guest posts pe bloguri din aceeași industrie.
- Crearea de conținut valoros pe care alții să dorească să-l distribuie.
- Parteneriate și colaborări cu influenceri din domeniu.
Cu cât ai mai multe linkuri de calitate, cu atât site-ul tău va fi perceput ca mai autoritar și va avea o poziție mai bună în Google.
Generarea de Trafic Organic Necesită Strategie și Răbdare
Creșterea traficului organic nu se întâmplă peste noapte. Este nevoie de efort constant pentru a optimiza site-ul, a crea conținut de calitate și a obține backlink-uri relevante.
Investește în aceste strategii și vei vedea cum site-ul tău începe să atragă mai mulți vizitatori fără costuri suplimentare!
-
Afaceri4 zile ago
Cele mai bune accesorii de pescuit – ce merită cu adevărat să pui în trusă?
-
Exclusiv5 zile ago
Copilul tău petrece mult timp la calculator? Iată de ce are nevoie de un scaun de birou
-
Uncategorized4 zile ago
TCL intră în forță în Black Friday la Altex – pentru prima dată cu oferte spectaculoase
-
Uncategorized3 zile ago
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
-
Viața în DoljO săptămână ago
Obligațiile legale și administrative pentru firmele din Bulgaria